SMS Kaiser Karl VI
Az SMS Kaiser Karl VI hajóegység a Monarchia páncélos cirkálója 1896-98 között épült a trieszti Stabilimento Tecnico Triestino hajógyárban. A kor igényeinek megfelelő felépítése és fegyverzete a korabeli fegyverkezési verseny egyik állomása volt. Válasz az olasz flotta fejlesztéseire. Sebessége 20 csomó volt. Fő fegyverzete 2 darab 24 cm-es Krupp löveg és 8 darab 15 cm-es Skoda löveg volt. 220 mm-es övpáncélzat védte.
A Nagy Háború idejére már korszerűtlenné vált és partvédelmi feladatokat látott el. Cattaróban állomásozott. A kikötő fölötti hegy, a Lovcen már montenegrói terület volt, és így onnan az öbölben fekvő hajóegységeket tűz alá lehetett venni. Időnként erre sor is került. Válaszként az öbölben állomásozó hajók is bombázták a hegyi ütegeket. Ez nem volt egyszerű, tekintettel a nagy szintkülönbségre. A Kaiser Karl VI ezen kívül részt vett még az első otrantói csatában is. 1915 december 30-án kifutott Cattaróból, hogy az otrantói szorosban lévő ellenséges tengerzárat megsemmisítő Helgoland gyorscirkálót az üldöző antant hajóktól megvédje. 1918 februárjában a hajó legénysége részt vett a Cattarói matrózlázadásban. A hajót a háború után Olaszországban lebontották.
A bejegyzéshez csatolt kép ritka és különleges a matrózsapkára tűzött sapkajelvény miatt. Maga a jelvény a hajót a Lovcen lövetése közben ábrázolja. Az évszám miatt úgy lehet gondolni, hogy a jelvény a Szerbia és Montenegró kapitulációjával végződő hadjárat egyik eseményét ábrázolhatja 1915-16-ban.