Repülőgépek
A repülőgépek a kor csúcstechnológiája voltak. Hiszen még az 1910-es évek elején is szenzációszámba ment ha egy város határában a légjáró emberek bemutatót tartottak. Özönlött a nép a performanszokra. Meg kell adni, halált megvető bátorság kellett ahhoz, hogy egy korabeli gépbe beszálljon valaki, főleg egy laikus. Mai szemmel nézve ez a „csúcstechnológia” rendkívül kezdetleges, gyanúsan megbízhatatlannak tűnő volt. Persze, a mai kor csúcstehnológiája, mondjuk, ha a levegőégben maradunk, az űreszközök egyáltalán nem tűnnek biztonságosnak. Az űrutazás bevállalásához ma is jókora mersz kell. A nemzetközi űrállomáson rekedt űrhajósok fejében vajon nem fordult meg a gondolat, hogy mi lesz, ha nem tudnak minket innen lehozni? Mert hogy az értük indított űrhajó egyszerűen elromlott. Valami hasonló érzése lehetett egy pilótának, amikor mondjuk 500 méteren leállt a gépe propellere.
Érdekesség, hogy a légi eszközök ábrázolásai a sapkajelvényeken többnyire stilizáltak voltak, illetve gyakran a Nagy Háború előtti bemutatókon látott járműveket ábrázolták. Egy viselési fotó mutatta, hogy a katonák körében is népszerűek voltak a kis repülőgépet ábrázoló jelvények. Hogy miért nem a harcokban használt modelleket ábrázolták, csak találgathatjuk. Lehet, hogy a jelvénykészítők nem fértek hozzá a „korszerű” gépeket ábrázoló fotókhoz (talán próbálták titkolni a katonai gépek információit?). Így maradtak a Nagy Háború eseményei előtt a bemutatókon készült fotográfiák. Ezek szolgáltak mintául a jelvénykészítéshez. A bejegyzésben három ilyen jelvényt láthatunk. A nyitókép fotója a Fortepantól származik.