Lemberg 2.
Lemberg Galícia fővárosa már a korábbi történelmi korokban is jelentős kereskedelmi és katonai központ volt. Ezt a szerepét az adta, hogy a kelet-nyugati és észak-déli kereskedelmi útvonalak itt keresztezték egymást. A terület kevert népessége (lengyelek, ruszinok, németek, örmények, zsidók) tükrözi a terület politikai jelentőségét is. A történelme folyamán sokszor gazdát cserélt a terület birtoka. Lemberg az 1772-ben kezdődött osztrák uralom alatt a Monarchia legfontosabb keleti kereskedelmi, katonai, és közigazgatási központja lett. Ennek megfelelően a közlekedési infrastruktúra kialakítása és modernizálása is rohamlépésekkel haladt.
A Monarchia vasútfejlesztési programjában Galícia bekapcsolása is fontos szerepet játszott. Így az első vasútvonal már 1861-ben megnyílt, és közvetlen vasúti összeköttetést biztosított Béccsel. Ezután a vasútvonal tovább épült dél felé, Bukovina irányába. Csernowitzot 1866-ban kapcsolta be a Monarchia vasúti hálózatába. 1869-ben elkészült a másik lembergi szárnyvonal Brody irányában. A fontos vasúti csomópont a megnövekedett forgalomnak megfelelő pályaudvart 1904-ben kapott. A Wikipedia szerint ma is Európa egyik legszebb szecessziós stílusú pályaudvara.
A fontos logisztikai központ sok katonát fogadott és foglalkoztatott is. Így nem meglepő, hogy a pályaudvar képével ellátott sapkajelvény is készült. Az ott megforduló katonák biztosan szívesen vásárolták. A jelvény a pályaudvar fogadó csarnokát hátulról, a vasúti pályák felől mutatja. Jól látszik a csarnok két hatalmas acélszerkezetes íve.